Vestgrænsen.dk Vestgrænsen.dk Vestgrænsen.dk
Vestgrænsen.dk
bestyrelsen

Oprettet: 16. august 2025 - Redigeret: 16. august 2025

Reception i anledning af, at H/F Vestgrænsen fyldte 80 år i 2025. Læs mere...

Reception for H/F Vestgrænsen 80 års jubilæum. Klik her!...

Oprettet: 9. august 2025 - Redigeret: 9. august 2025

Containerne til haveaffald må ikke "overnatte" i ens have.

De skal retur samme dag som man tager dem, således at andre kan bruge dem.

Oprettet: 28. juli 2025 - Redigeret: 28. juli 2025

Nyhedsbrev fra formanden og indkaldelse til info-møde vedr. kloakering

Hej alle sammen

Først ønsker jeg jer alle en rigtigt god sommer. Jeg håbe I alle nyder den
skønne sommer i vores alle skønne haveforening. Jo der er kommet regn,
men det kan ikke sætte ikke skår i glæden.

Jeg har lidt informationer til jer. Til jer der muligvis ikke har hørt det endnu, så er jeg blevet valgt til kredsformand for kreds1. Dette er jeg selvfølgelig glad for. Dog er det også lidt trist. Det betyder at jeg går af som formand for HF Vestgrænsen til vores næste general forsamling i april 2026.

Jeg har været meget stolt af at have fået lov til at være foreningens formand igennem snart 10 år. Der har været mindre sjove tider, men det kan på ingen måde overskygge for alle de fantastiske, sjove og udfordrende tider. Det er dog ikke helt slut endnu. Der er nogle måneder endnu til næste general forsamling.

Bestyrelsen arbejder hårdt på at få de sidste børneproblemer på plads vedr.
vores betalingssystem. Vi ved, der er nogen af jer, der har indbetalt ind på
vores konto manuelt og samtidigt betalt via betalingsservicen. Lige så snart det er muligt, vil I, der har ind betalt for meget, få deres udlæg tilbage. Jeg håber, I vil bære over med os.

Nu lidt om kloakeringen. Der har været flere, der spurgt ind til kloakeringen.

Vi har valgt at holde et informationsmøde søndag d. 17/08 kl. 12:00 oppe på
pladsen. A-huset vil være åben.

Jeg håber, det er mange af jer der kommer til vores sommerfest.

Venlig hilsen
Lars Pihl Formand for
HF Vestgrænsen.

Oprettet: 28. juli 2025 - Redigeret: 28. juli 2025

Nyheder fra Kredsen vedr. kloakering i haveforeningen

Læs nyt fra kredsen...klik her!...

Oprettet: 24. juli 2025 - Redigeret: 24. juli 2025

Sandkassen har fået nyt sand, derfor må der ikke afhentes sand der, men....læs mere

Sandet er nu udskiftet på legepladsen og hvis man stadig har brug for sand, kan det afhentes ved indgangen til boldbanerne.

Oprettet: 1. maj 2025 - Redigeret: 1. maj 2025

Åben ild er strengt forbudt i alle former i haverne...læs mere

Det er STRENGT FORBUDT at anvende åben ild i haverne.
Dette gælder alle former for bålfade og ukrudtsbrænder

Oprettet: 15. marts 2025 - Redigeret: 28. juni 2025

Information kun for medlemmer i sæsonen 2025

Referat generalforsamling 2025

Indkaldelse til generalforsamling

Forslag til generalforsamling

Bestyrelse og Udvalg

Budget

Resultatopgørelse

Balance

Saldobalance

Resultatopgørelse

Rygning i haveforningen

Oprettet: 1. marts 2025 - Redigeret: 1. marts 2025

Nyhedsbrev fra formanden til medlemmerne bla. vedr. generalforsamling, ny kasserer, jubilæumsfest.

Klik her!...

Oprettet: 2. december 2024 - Redigeret: 2. december 2024

Haveleje - Betalingsservice
Ny måde at betale haveleje på fra 1. januar 2025.

Kære medlemmer af H/F Vestgrænsen,

Vi vil gerne informere jer om en ændring i proceduren for opkrævning af haveleje. Fra og med 1. januar 2025 vil betaling af haveleje overgå til PBS-betaling (Betalingsservice).

Hvorfor denne ændring? Overgangen til PBS-betaling gør det lettere og mere bekvemt for både medlemmerne og foreningen. Ved at tilmelde haveleje til Betalingsservice sikrer du, at betalingen sker automatisk og til tiden, hvilket reducerer risikoen for glemte betalinger og unødvendige rykkere. Samtidig sparer foreningen tid og administrative ressourcer på manuel håndtering af betalinger.

Hvad skal du gøre?

Hvis alt går som det skal, vil du i løbet af december 2024 modtage et indbetalingskort fra HF Vestgrænsen med posten i på den postadresse du har opgivet til HF Vestgrænsens Bestyrelse.

Betal indbetalingskortet via din bank/net bank (Haveleje & Vandfond for januar 2025)
Kontakt din bank eller log ind på din netbank og søg efter "Tilmeld Betalingsservice".
Indtast foreningens PBS nummer, debitorgruppe og det kundenummer, som fremgår af indbetalingskortet.
Bekræft tilmeldingen.
Hvad sker der, hvis jeg ikke tilmelder mig PBS? Hvis du vælger ikke at tilmelde dig PBS, vil du fortsat modtage en faktura via e-mail eller brev, men vi opfordrer stærkt til at benytte PBS for at sikre en smidig og sikker betalingsproces, og for at spare foreningen penge (Fremsendelse af indbetalingskort koster 13,30 per styk i porto).

Spørgsmål? Hvis du har spørgsmål om overgangen til PBS er du meget velkommen til at kontakte bestyrelsen.

Vi takker for jeres samarbejde og ser frem til at gøre betalingsprocessen lettere og mere effektiv for alle!

Med venlig hilsen,
Bestyrelsen i H/F Vestgrænsen
E-mail: bestyrelsen@hfvest.dk

Oprettet: 30. juli 2024 - Redigeret: 10. august 2024

Genopskrivning til ventelisten august 2024

Så er det tid til genopskrivning

Det er de først 3 lørdage i august som vanligt, d. 3/8, 10/8 og d. 17/8 kl. 10-12.

Det er ikke muligt at blive genopskrevet efter d. 17/8.

Det koster 100,-, man skal møde personligt op og have billede ID med.

Oprettet: 10. juli 2024 - Redigeret: 28. oktober 2024

Webredaktør: Peter
Webdesign: René
Copyright©H/F Vestgrænsen

Her kommer lidt tekst

Oprettet: 9. juli 2024 - Redigeret: 28. oktober 2024

Trailere SKAL opbevares på eget havelod og må ikke parkeres på øvrige p-pladser.

Trailere SKAL opbevares på eget havelod.

Det er ikke tilladt at have dem stående på p-pladserne.

Oprettet: 9. juli 2024 - Redigeret: 28. oktober 2024

Tilmelding af nyhedsbreve kan ske ved at kontakte webmaster.

Tilmelding af nyhedsbreve kan ske ved at kontakte webmaster. 

Send mail

Oplys navn, havenr. og hvis der benyttes sms/messenger, emailadresse.

Det er kun registrerede medlemmer af websiden som kan modtage nyhedsbrev.

Oprettet: 9. juli 2024 - Redigeret: 28. oktober 2024

Hvis du ser rotter i haveforeningen, skal disse henvisninger følges...klik her!

Opdateret 24. september 2022

1. Gå til: www.youtube.com

2. Skriv i søgefeltet: Rotterne kommer

3. Tryk på filmen: Rotterene kommer - Tag din forholdsregler

--------------------------------------

Bestyrelsen har modtaget et påbud om at have styr på rottesikring af vores
kolonihavehuse. Det kommer sig af en sag i en anden forening, men på samme
matrikel nr og gælder derfor også os. Dog pga dette, er der ikke lang frist og dette påbud skal være imødekommet inden d. 6.9.

Ifg. vores lejekontrakt med Københavns kommune, har hver kolonihavelejer pligt til at have rottesikret deres huse. Kommunen skriver i dette påbud, at der kan forekomme kontrolbesøg og at der gives bøder til den enkelte husejer, hvis kravet ikke er opfyldt.

Vi - bestyrelsen - har desværre ikke flere oplysninger.

Påbuddet kan læses via nedenstående link.







Henstilling vedr. rottesikring








Ring straks 33 66 58 17 (Københavns Miljø), hvis du har set en rotte indendørs.








Klik her for mere information. 

Oprettet: 9. juli 2024 - Redigeret: 28. oktober 2024

Det er ikke tilladt at køre mere end 10 km i haveforeningen og det gælder for alle køretøjer.

Det er ikke tilladt at køre mere end 10 km i haveforeningen.

Det gælder for alle køretøjer.

Oprettet: 9. juli 2024 - Redigeret: 9. juli 2024

Husk at samle op efter din hund.

Oprettet: 9. juli 2023 - Redigeret: 8. juni 2025

Regler vedr. hækkeklipning i haveforeningen, som ved misligholdelse, kan udløse en bøde.

30. marts 2024

Kære havelejer i HF Vestgrænsen.

Pkt. 2. a. Haverne skal holdes rene for ukrudt. Medlemmet har desuden pligt til at holde sin halvdel af gangen og vejen uden for egen have rent og ryddet.

Der skal rengøres omkring hække og hegn, og der skal være rent i bede op mod skel ca. 25 cm. (Græsplænen må ikke gå helt op til skellet).

Ordensudvalget har ret til, hvor de mener det påkrævet, at gå ind for at bese haverne, dog kun ifølge med et bestyrelsesmedlem, og der kan gives påtale, hvis haven er misligholdt såvel ude som indenfor.

Pkt. 3. c. Havenummer og postkasse skal fremgå tydeligt ved låge eller stolpe ved hæk.

Pkt. 4. d. Hækkene ud mod vejen skal klippes minimum 2 gange om året - første gang skal være senest til Skt. Hans.

Hæk ud mod vejen skal til hver en tid være klippet ind til el-skab (sikringsskab) på vejen, for at sikre at udrykningskøretøjer frit kan passere.

Dette er ikke tilladt for det enkelte havelod at sætte sten, blomsterkrukke mm langs hække.

Vi modtager klager fra store vogne, særligt vores renovation, og udrykningskøretøjer, og vi misligholder dermed vores lejekontrakt med Københavns Kommune. Det er vigtigt, at vi overholder regler og vedtægter, for at sikre vores forening og fortsat afhentning af renovation og at eventuelle udrykninger vil køre ind i vores forening.

Vi har været på en runde, hvor vi har noteret (og snakket med nogle af jer), hvilke haver det drejer sig om og vil gå en runde igen om 14 dage for at se, om i har løst problemet. Vi vil desuden sende mails ud.

For dem der ikke overhovedet har klippet hæk, vil turen være på lørdag og det vil udløse en bod.Med venlig hilsen

Bestyrelsen HF Vestgrænsen

Oprettet: 7. juni 2022 - Redigeret: 31. august 2025

Bestyrelser, Bankkonto, Udvalg samt diverse kontakt muligheder.

Bestyrelsen - klik her

Haveleje incl. vandfond er pr. mdr. 700 kr.
Husk at påføre havenummer ved alle indbetalinger.
Reg.nr. 5292 Kontonr. 0000306488 Sparekassen Sjælland-Fyn


Henvendelser til bestyrelsen i sæsonen:

Bestyrelsen henstiller til, at henvendelser foregår enten i kontortiden om lørdagen ml. 9.00 - 12.00, på bestyrelsens mailadresse eller ved akut uopsættelige situationer på telefon inden for rimelighedens grænser - dog senest kl 21.00.

Henvendelser til bestyrelsen uden for sæsonen:
Ved akut uopsættelige situationer på telefon:30 26 02 50 inden for rimlighedens grænser - dog senest kl 21.00.

Alle mails til bestyrelsen/formanden bedes sendes til:

Send mail til bestyrelsen

Send mail til formanden

Websiden er designet, bygget og vedligeholdt af:

René Jørgensen Have 128 som gerne modtager mail med forslag til forbedringer, ved fejl og med konstruktiv kritik.

Send mail til René

Oprettet: 16. maj 2022 - Redigeret: 9. august 2025

Projekt Kloakering af kolonihaverne i København.

9. august 2025.

Forslag til trappeløsning vedr. kloakering.


28. juli 2025.

Nyt fra Kredsen vedr kloakering i haveforeningen.

Klik her!...

3. april 2024

Kære Amy Lauridsen

Tak for din henvendelse vedr. kloakeringen af kolonihaverne i København. Jeg vil gerne starte med at beklage, at du først modtager svar fra mig nu.
Det er vigtigt at kolonihaverne vedbliver med at være en mulighed for et grønt frirum for københavnerne med lave indkomster. Det er derfor afgørende, at udgifterne til kloakeringen af kolonihaverne holdes så lave som muligt for den enkelte kolonihaveejer.
Jeg vil derfor gøre mit for, at der findes en økonomisk model for kloakeringsprojektet, der tager mest muligt hensyn til, at den huslejestigning, som kolonihaveejerne uundgåeligt kommer til at få, holdes så lav som overhovedet muligt.

Med venlig hilsen Line Barfod Teknik- og Miljøborgmester _______________________________ KØBENHAVNS KOMMUNE Københavns Rådhus, 1.sal vær.36 1599 København V

23. juli 2022

Som forberedelse på at få kloak, skal vi melde ind til kommunen hvilke haver der har tank.

Dette gælder både lovlige og ulovlige. De forsikre os at der helt og aldeles uden konsekvenser og vi skal ikke marker hvor eller om de er det ene eller andet.

Vi har et kort liggende på kontoret, hvor vi sætter et rødt kryds på de haver der har tank. Alle der har tank, bedes komme op på kontoret de næste 2 lørdage og markere jeres haver. Eller svare på denne mail.

Hvis vi ikke hører fra jer, går vi ud fra i ikke har tank.

16. maj 2022

Kloakering af kolonihaver - Overslag over anlægsudgifter

Møde med Kolonihaveforbundet, Kreds 1 og berørte bestyrelser den 30. marts 2022

20. februar 2022

Kære alle sammen

Nu har vi fået besked ang. kloakeringen, se brev her.

Vi er kommet med i første omgang med opstart i 2023. 

Der vil være informationsmøde i marts.

Med Venlig hilsen

Lars Pihl
Formand.

12. januar 2022

Der er nyt om kloakeringsprojektet, klik på linket herunder:

Kloakering

Oprettet: 25. januar 2022 - Redigeret: 31. august 2025

Haveforeningen Vestgrænsens Kontortider

Kontortider for sæsonen 2025:

Fra 26. april til. 18 oktober mellem 9-11.30.

Bemærk at 1. lørdag i hver måned er kontoret lukket for personlig henvendelse.

Se bestyrelsen her.

Oprettet: 6. marts 2021 - Redigeret: 26. april 2025

Fællesarbejde i haveforeningen.

Fællesarbejde for sæsonen 2025:

Fælles arbejde starter op på lørdag den 26. april til den 18 oktober kl 9-11.


Intet fællesarbejde den 1. lørdag i hver måned, til gengæld er sæsonen udvidet.

Lørdage kl 09:00-11:00.

Husk selv at medbringe skuffejern og rive. 


Ønsker du/i et fast arbejdsområde som bestyrelsen kan godkende, skal dette godkendes på ny hvert år.

Oprettet: 25. oktober 2020 - Redigeret: 16. september 2025

Genopskrivning i HF Vestgrænsen vil foregå de 3 første lørdage i august fra kl. 10-12.

Ventelisten vil blive åbnet for nyopskrivning når listen er under 50.

Dette vil blive annonceret her.

Genopskrivning i HF Vestgrænsen vil foregå 10. maj, 15. maj og 24. maj fra kl. 10-12.

I skal møde personligt op og medbringe 100.- kr. i opskrivningsgebyr samt have billede ID med.

I de tilfælde hvor I er 2 på samme nummer, behøver kun den ene at møde op.

Det er besluttet at I fremover skal holde jer opdateret via hjemmesiden angående genopskrivning.

Vi forventer at lave en opsamlingsrunde i slutningen af august, da det er første år vi forsøger os med maj måned.

Vi vil stadigvæk bede jer om at holde os orienteret, hvis I skifter emailadresse, da det har betydning når vi inviterer til husfremvisning.

Vi glæder os til at se jer.

Ventelisten kan ses ved at klikke på linket herunder.

Opdateret: 16. september 2025

Klik her

Oprettet: 17. oktober 2020 - Redigeret: 28. oktober 2024

Manual til lukning af i de individuelle haver for at undgå frostskader.

OBS! Vejledningen er opdateret 20. juli 2021.

Kære medlemmer i Hf Vestgrænsen.

Fra i år og fremover skal I selv sørge for at få aftappet jeres vandrør fra hus til brønd.

Der vil IKKE blive lukket for vandforsyningen som hidtil.

Klik på linket herunder og læs vejledning i lukning af vand.

Vejledning lukning af vand.

Oprettet: 27. april 2020 - Redigeret: 14. juli 2024

Nye priser fra 1.juni 2023. Haveleje er steget med 50 kr, så incl. vandfond er det månedlige beløb 700 kr.

Husk at påføre havenummer ved alle indbetalinger.

Reg.nr. 5292 Kontonr. 0000306488  

Haveforeningen har konto hos Sparekassen Sjælland-Fyn

 

Oprettet: 4. juli 2019 - Redigeret: 28. oktober 2024

Salg af hus, tingbogsattest & Ejererklæring.

Vejledning til salg af hus.

Når du skal sælge dit hus, skal du gøre lidt forarbejde, før vurderingsudvalget kommer og vurderer dit hus, og derfor skal du underskrive en udmeldelsesblanket for at startet salget op.

Vær opmærksom på, at det koster 1500,- kr for at få udfærdiget en vurdering af vurderingsudvalget.

Du skal have udarbejdet en El-attest, en Tingbogsattest samt udfylde og underskrive en Ejererklæring.

Er der anmærkninger i El-attesten, skal disse udbedres, da der ikke bestilles tid til vurdering, FØR disse er udbedret.
Herefter sendes El-attest, Tingbogsattest og Ejererklæring (og faktura på udbedringer af el, hvis det er tilfældet) til bestyrelsen på vestgraensensbestyrelse@gmail.com

Nu bestiller bestyrelsen en vurdering hos vurderingsudvalget og dato meddeles til sælger hurtigst muligt

Det kan godt betale sig at slå græs og rydde lidt op i haven, inden vurderingsudvalget kommer på besøg. Samtidigt kan der udarbejdes en løsøreliste over de ting og møbler, man måtte ønske at sælge. Det skal hertil bemærkes, at såfremt køber ikke ønsker at overtage disse ting og møbler, så skal de fjernes inden overdragelse af huset.

Når vurderingsrapporten er færdig, bliver den gennemlæst af bestyrelsen. Såfremt der forefindes ulovligheder på grunden - eks. en ulovlig tank - skal den fjernes, før huset vil blive udbudt til salg.

Huse bliver først tilbudt den interne bytteliste, der har en uge til at svare på, om de ønsker at bytte hus. Derefter bliver huset budt ud til ventelisten, som bliver inviteret til at se huset. Derefter har de en uge til at svare, om de ønsker at overtage.

Overdragelse af hus finderfor så vidt muligt sted i den weekend, der ligger tættest på den 1. i måneden.

Sådan laver du en tingbogsattest

Ejererklæring

Bestyrelsen minder om, at al arbejde af bestyrelsen samt vurderingsudvalget i forbindelse med salg af huse er på frivillig basis, hvorfor nogen ventetid kan forekomme.

Oprettet: 23. august 2018 - Redigeret: 28. oktober 2024

Persondatalove versus foreningers websiders forpligtelser.

I henhold til persondataloven er foreninger/websider forpligtet til at oplyse, hvilke informationer som gemmes om specifikke personer, og vestgrænsen.dk (kun websiden) database har medlemmers, som har tilmeldt sig aktivt på websiden, navn, havenr, emailadresse og hvis man har oplyst telefonnr.

Websidens database er uafhængig af foreningens øvrige oplysninger om medlemmers adresse, postnr osv. 

Hvis man ikke ønsker at websiden har omtalte data, skal man bede om at blive slettet fra databasen og vil dermed heller ikke fremover modtage nyhedsbreve og læse information specifik for medlemmer. Det er heller ikke muligt at oprette indlæg i Forum og Loppen.

Oprettet: 14. november 2016 - Redigeret: 28. oktober 2024

Haveforeningens præcise adresser godkendt af Teknik- og Miljøudvalget.

Formanden har modtaget afgørelse vedr. adresser for HF. Vestgrænsen.

Afgørelsen er godkendt på mødet i Teknik og Miljøudvalgt den 17. marts 2015 og kan læses på nedenstående link.

Afgørelsen

Luftfoto af foreningen

Husk som altid, når det er pdf dokumenter, så kræves det at du har ADOBE READER installeret på din pc for at læse dem.

Du kan gratis hente programmet ved at klikke på billedet herunder.

Oprettet: 27. november 2014 - Redigeret: 28. oktober 2024

Diverse link med tilknytning til haveforeningen.

Vi har samlet nogle interessante og relevante link som du måske kan få brug for. Hvis du har forslag til andre link, så skriv til os.

Klik på linket herunder for at komme til Kolonihaveforbundet for Danmarks hjemmeside:

http://www.kolonihave.dk/

Klik på linket herunder for at komme til Kolonihaveforbundet s Kreds1, som vi hører under:

http://www.kolonihave-kreds1.dk/

Klik på linket herunder for at komme til Kolonihaveportal.dk

Her er samlet det meste om kolonihaver og kolonihavelivet:

http://www.kolonihaveportal.dk/

Klik på linket herunder for at komme til Kolonihaveudvalget under Miljø og EnergiMinisteriet:

http://www.kolonihaveudvalget.dk/

Klik på linket herunder for at komme til Havenyt.dk - Den levende have på nettet :

http://www.havenyt.dk/Et medlem har anbefalet dette frø-depot, som kunne være interessant for nogle haveejere.

www.froedepotet.dk/

Oprettet: 27. november 2014 - Redigeret: 28. oktober 2024

Haveforeningens ordensreglement i pdf.format.

Klik op linket herunder og se ordensreglement. (åbner nyt vindue)

Klik her!

Husk som altid, når det er pdf dokumenter, så kræves det at du har ADOBE READER installeret på din pc for at læse dem.

Du kan gratis hente programmet ved at klikke på billedet herunder.

Oprettet: 27. november 2014 - Redigeret: 28. oktober 2024

Haveforeningen findes naturligvis også på Google Map...klik her!

Du kan finde vores haveforening på Google Map.

Adressen er Haveforeningen Vestgrænsen. Kongelundvej 250. København S.


Vis stort kort

Oprettet: 27. november 2014 - Redigeret: 28. oktober 2024

Haveforeningen Vestgrænsens vedtægter i pdf.format

Klik på linket herunder og se vedtægter. (åbner nyt vindue)

Klik her!

Husk som altid, når det er pdf dokumenter, så kræves det at du har ADOBE READER installeret på din pc for at læse dem.

Du kan gratis hente programmet ved at klikke på billedet herunder:

Oprettet: 13. oktober 2013 - Redigeret: 28. oktober 2024

Luftfoto og skitse af haveplanen i pdf.format

Haveplan kan ses enten via link herunder eller nederst på siden som en grafik:

Luftfoto af foreningen 

eller 

Haveplan skitse i pdf

Husk som altid, når det er pdf dokumenter, så kræves det at du har ADOBE READER installeret på din pc for at læse dem.

Du kan gratis hente programmet ved at klikke på billedet herunder.

 

Oprettet: 13. oktober 2013 - Redigeret: 10. juli 2024

Samtlige haver i foreningen listet efter vejnummer.

Vejnummer 175 haver i alt.
Vej 1. Vej 2. Vej 3. Vej 4. vej 5.
1 39 76 106 130
2 40 77 107 131
3 41 78 108 132
4 42 79 109 133
5 43 80 110 134
6 44 81 111 135
7 45 82 112 136
8 46 83 113 137
9 47 84 114 138
10 48 85 115 139
11 49 86 116 140
12 50 87 117 141
13 51 88 118 142
14 52 89 119 143
15 53 90 120 144
16 54 91 121 145
17 55 92 122 146
18 56 93 123 147
19 57 94 124 148
20 58 95 125 149
21 59 96 126
22 60 97 127
23 61 98 128
24 62 99 129 Vej 7.
25 63 100 164
26 64 101 Vej 6. 165
27 65 102 150 166
28 66 103 151 167
29 67 104 152 168
30 68 105 153 169
31 69 154 170
32 70 155 171
33 71 156 172
34 72 157 173
35 73 158 174
36 74 159 175
37 75 160
38 161
162
163
 


Oprettet: 30. september 2013 - Redigeret: 28. oktober 2024

Byggeregler Bestyrelsen henviser til Kreds 1.

Opdateres så snart det er muligt.


Bestyrelsen henviser på nuværende tidspunkt til Kreds 1

Følgende opslag er fra arkivet og ikke længere aktuelle.

Oprettet: 31. juli 2025 - Redigeret: 31. juli 2025

Debat omhandlende kloakeringen af kolonihaverne torsdag 7. august kl. 17-19.

Kære alle

Hermed en invitation til at deltage i en politiker debat om kolonihavernes kloakering.

Den holdes i haveforeningerne Vennelyst, Kløvermarksvej 39, 2300 KBH S.

Torsdag d. 7.8.2025 kl. 17-19.

Hvis i har fuldt lidt med i debatten omkring kloakeringen af kolonihaverne, så er politikernes udgangspunkt, at kolonihavelejerne alene skal betale for det hele. Der er fremlagt forskellige betalingsmodeller, der langt overstiger hvad kloakering af kolonihaver i andre kommuner har kostet.

Så hvis du har spørgsmål, vil høre hvad der bliver sagt eller vil være med til at påvirke den politisk proces her op til kommunevalget, så deltag endelig.

Vi fra bestyrelsen inviterer også til en eftermiddag, hvor i kan høre om status på projektet, men vi når det altså ikke inden denne debat.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen FH Vestgrænsen

Klik her og læs invitationen i sin fulde tekst.

Oprettet: 22. juli 2025 - Redigeret: 22. juli 2025

Legepladsen er pga. renovering lukket...læs mere

I den forbindelse er det muligt at afhente sand til jeres haver de næste 3-4 dage.

Legepladsen er skulle være færdig inden sommerfesten.

Oprettet: 1. maj 2025 - Redigeret: 1. maj 2025

Hjælp Søges
Friske M/K søges til udskiftning af nyt tag på A-husets pergola...læs mere...

Taget på pergolaen ved A huset skal skiftes og vi søger 2-4 friske medlemmer til lørdag den 10. maj. Send en mail til bestyrelsen om dette har den interesse, det giver selvfølgelig et kryds ❌ for fælles arbejde

Oprettet: 15. marts 2025 - Redigeret: 15. marts 2025

Generalforsamling 2025
Her er alt du skal vide om kommende generalforsamling...

Indkaldelse til generalforsamling er lagt i mappen Kun For Medlemmer, hvortil der kræves login.

Har man allerede fået login, kan Glemt Password bruges ved indtastning af emailadresse og man vil kort efter modtage en mail, hvor ens password kan ændres.

Har man endnu ikke modtaget password, kan man skrive til mig, emailadressen findes sidst i menuen.

Login og Glemt Kodeord

Oprettet: 11. marts 2025 - Redigeret: 11. marts 2025

PBS NYT
Stadig koks i systemet, vær opmærksom på følgende....

Desværre er PBS endnu ikke, som lovet, klar for marts måned, derfor vil der i april blive via Betalingsservice bliver hævet for to måneder, både marts og april.

Mvh. Bestyrelsen.

Oprettet: 9. marts 2025 - Redigeret: 9. marts 2025

PBS - Problemer
Problemet er løst, læs mere... klik her...

Bestyrelsen har oplevet problemer med PBS og det skulle være i orden nu.
Der skulle blive overført penge i næste uge.
I behøver ikke at melde tilbage om det sker eller ikke sker, bestyrelsen holder øje med det undervejs.

Oprettet: 15. januar 2025 - Redigeret: 15. januar 2025

FASTELAVN Søndag 2. marts kl. 12.00. Bindende tilmelding til Vibse, tlf. 20649396

Information om den traditionelle fastelavn i haveforeningen. Klik på linket og læs mere.

Klik her!...

Oprettet: 23. december 2024 - Redigeret: 23. december 2024

Glædelig Jul & Godt Nytår Info fra bestyrelsen bla. vedr. Jubilæumsfesten.

Kære alle sammen

Bestyrelsen og jeg vil sige mange tak for en rigtig god sæson.

Vi vil bede jer om at reservere lørdag d. 29. marts 2025 til vores
jubilæumsfest. Der vil komme nærmere besked hvorhenne og tidspunkt. Vi
ønsker bare at informere jer, så I kan reservere denne aften til Haveforening
Vestgrænsen.
Der er flaghejsning lørdag d.5. april – håber at der er mange der har lyst til
at deltage når vores flag hejser op og vores haveforening markeres for åben
for sæson 2025

Husk at der er generalforsamling søndag d. 6. april. Det er her vi aftaler og
beslutter alle de regler vi har i haveforeningen. Så det er vigtigt at I kommer
denne dag. Der vil selvfølgelig blive udsendt en indkaldelse til
generalforsamlingen.

Bare for en god ordnings skyld, skal vi huske, at man må ikke overnatte i
haveforeningen i vinterperioden. I må gerne være der om dagen, men ikke
overnatte.
Husk endelig at tage jeres husdyr med jer ind. Det er ikke okay at efterlade
dem ude i haven.

Til sidste vil bestyrelsen og jeg ønske jer alle sammen en god jul og et godt
nytår.

Med venlig hilsen

Lars Pihl

Oprettet: 29. juni 2024 - Redigeret: 14. juli 2024

Hækkeklipning på langvejen og bagvej finder sted den 1 + 3 juli mellem kl. 7-16...

Der bliver klippet hæk på Langvejen nu på mandag den 1. juli mellem kl 7-16.

I bedes finde andre veje at køre ind og ud af haveforeningen denne dag.

Tirsdag og onsdag klippes der hæk bagerst mellem vej 7 og vej 1.

I den forbindelse må der IKKE parkeres biler på skrå parkeringerne mellem 7-16.


Oprettet: 15. juni 2024 - Redigeret: 14. juli 2024

Ordningen med restaffald i containeren er ophørt, nyt system indføres, læs mere..

Kære medlemmer

Ordningen med restaffald i containerne er ophørt.

Det betyder, at vi derfor får leveret 8 stk 660 l restaffaldsbeholdere torsdag den 27. juni 2024. 

Beholderne bliver tømt to gange om ugen i sæsonen. De placeres på standpladsen hvor vores stålcontainer til restaffald nu står. 

Ophalercontaineren bliver tømt sidste gang torsdag den 4. juli 2024 og hjemtaget samme dag.

På vegne af bestyrelsen i hf vestgrænsen

Sekretær

Sarah kreutzfeldt

 

Oprettet: 5. juni 2024 - Redigeret: 28. oktober 2024

Information fra formanden, klik her og læs mere, dokumentet er i pdf.format.

Nyhedsbrev fra formanden - klik her

Oprettet: 8. april 2024 - Redigeret: 28. oktober 2024

Ændring i håndtering af haveaffald til 30 små containere, som kortvarigt kan lånes og returneres samme dag.

21. juni 2024

Kære medlemmer

Vi har fået 30 små containere til haveaffald som står oppe på pladsen.

Man må gerne kortvarigt tage en med ned i sin have og stille den retur samme dag.

Hvis man mod forventning ikke stiller den retur samme dag, pålægges der en bod på 500.- kr.

Man bedes max kun fylde 1 container af hensyn til at alle skal have muligheden for at komme af med sit haveaffald.

Husk at låget SKAL lukkes helt i.

Hvis man har meget opfodres der til at man selv bortskaffer det på nærmeste genbrugs station.

Oprettet: 3. april 2024 - Redigeret: 8. oktober 2024

Tjek om de mailadresser som er oplyst til haveforeningen er aktive og hvis ikke, kontakt bestyrelsen.

Kære medlemmer.

Bestyrelsen oplever i ny og næ at nogle medlemmers mailadresser ikke stemmer overens med dem som vi har stående.

I henhold til vedtægterne bedes alle venligst skrive en mail til bestyrelsen med følgende: mailadresse, bopæls adresse samt mobilnummer.

Oprettet: 2. april 2024 - Redigeret: 28. oktober 2024

Så er der tider for fælles arbejde og grenaffald samt kontortider...klik her og læs mere...

2. april 2024

Kære medlemmer.

Så er der tider for fællesarbejde og grenaffald samt kontortider.

Bestyrelsen prøver som noget nyt at holde den første lørdag i hver måned fri for fællesarbejde samt for personlig henvendelse på kontoret.

Se alle tider/dato i menu boksen.